Autor : Danielski 21 czerwca 2012

Tym razem o tym co mnie od zawsze irytuję.
Uważam się za patriotę. Od zawsze, pomimo wszystko, na zawsze. Jestem Polakiem, tu się urodziłem, tu chcę żyć. Tego mnie nauczył mój dziadek. Może to błahe, ale...


sex
sexowny
sexić
sexu
sexem
sexik
sexy
sexualny
i wszystkie inne możliwości i odmiany.

Czy to jest polskie słowo?! Drodzy rodacy, apeluję, jesteśmy w Polsce, mówmy/piszmy po polsku - seks! O ile jeszcze odmiana "sexy" jest zjadliwa, to wszystko inne śmierdzi mi amerykanizacją. Jasne, że w naszym języku jest wiele zapożyczeń z języków obcych. Jednakże jeżeli mamy polskie wersje, w polskim słowniku to używajmy ich.

A może niektórym za długo zajmuje znalezienie na klawiaturze literek "k" i "s"? Może są za daleko siebie? Ja uważam, że jedynym w Polsce poprawnym słowem oznaczającym stosunek płciowy jest SEKS!

A może niektórzy nie dorośli do tego? Zauważyłem, że wersja "sex" używana głównie jest przez młodzież, która jest jak krowa - dużo muczą, a mało mleka dają. Także wersja "sex" kojarzona jest z nastolatkami, którzy nie wiedzą z czym to zjeść.

Seks fajna sprawa, a sex - cóż - każdy ma jakąś płeć.

RG



{ 2 komentarze... read them below or Comment }

  1. Najgorzej jest jak napiszą ni to po polsku, ni to po angielsku - sexi... co to ma być? xD J.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze gada, polać mu!

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz!

- Copyright © Czasem widziane -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -